Хакатон в Одесі. Записки очевидця.

Можливо деякі з вас чули про таку подію як Хакатон. Вперше Товариство Розробників (ДОУ, www.developers.org.ua) провело цей захід в Києві декілька тижнів тому, і він викликав значний інтерес та зацікавленість серед київському середовищі. Після такого успіху аналогічні заходи були заплановані в Одесі та Львові.
clip_image002
Начитавшись відгуків про Хакатон у Києві (загалом дуже позитивних) і шкодуючи, що через свої лінощі не поїхав на таку подію, я не зміг пропустити такої щасливої нагоди і твердо вирішив цього разу обов’язково взяти участь. Витративши деякий час на піар цієї ідеї в одеському офісі Sigma Ukraine та серед деяких постійних учасників ОУГ, вдалося зацікавити деяких людей і сформувати команду у складі Омельченка Геннадія (тобто мене), Жені Спектора та Міши Пономаренка, який приєднався до команди в останній момент. Нажаль, Антон Відіщев та Вітя Бурдейний, які також на початку зацікавилися цією ідеєю, з об’єктивних причин не змогли того дня допомогти команді.  

Постфактум наша команда отримала горду назву – «Два з половиною чоловіки» («Two And A Half Men»), але про це нижче.


Для тих, хто не знає, Хакатон – це такий формат, коли розробники на протязі 24 годин повинні займатися тим, що вони вміють найкраще – розробляти :).  


Для перемоги на Хакатоні голосна складова – оригінальна ідея. Тут хочу висловити окрему подяку Антоні за те, що саме йому прийшла в голову власне така ідея, а саме – використати Кінект. Зразу ж ми згадали, що на останній департмент-зустрічі, розказували про вдячного клієнта, який на знак своєї подяки подарував команді Xbox та Кінект :). Тут ще раз хочу зробити ліричний відступ, і подякувати харківським колегам за розуміння і підтримку, адже вони без вагань надали нам в безоплатне користування (на деякий час, звичайно) такий без сумніву дорогий їхнім серцям пристрій, що був так потрібен для реалізації нашої мрії.  
Отже, знову ж таки, з об’єктивних причин в суботу до початку заходу наша команду у складі 2-х чоловік, мене та Міши (так, так! а звідки ви думали взялась назва «Два з половиною»? ;) ) прибула в одеський офіс Luxoft, де власне і відбуватимуться усі ті події, про які піде мова нижче.  


Цікаво, що Хакатон Odesa Style викликав значний інтерес в одеському спільноті розробників, тому вже на початку бажання прийняти участь виказали близько 10 команд (приблизно 30 чоловік), і ще одна команда наших гостей з Тарханкуту.
На початку ми, як і годиться, анонсували свою мегаідею – написати застосунок, який дозволило б нам, та й усім бажаючим, грати за допомогою Кінекта в таку цікаву гру, як Starcraft II. Хоча насправді, ідея про Starcraft прийшла в голову за 30 секунд до анонсування. Після цього, з відчуттям виконаного обов’язку, і відвоювавши з боями, але без втрат, місце біля панорамного вікна на 8-му поверсі, і зручно вмостившись, ми почали працювати. Через деякий час стало зрозуміло, як добре, що з нами є Міша Пономаренко, і як погано, що немає Віті Бурдейного, адже на бумазі з’являлися все нові і нові рівняння, які я здолати вже не міг. І тут (насправді, ближче до 6-ої) нам на допомогу прийшов Женя Спектор (та сама частина «And A Half»). Справи пішли швидше, у тому числі і через шаровий редбул і піцу, які як раз підвезли.


Після цього нас чекали важкі часи: рівняння не вирішувалися, а з Kinect SDK все виявилося не так гладко, як хотілося б. Давалася взнаки недостача документації, і часом необхідно було користуватися документацією альтернативи цієї самої Kinect SDK, а саме призивати на допомогу такий проект як OpenKinect.org. До речі, інформація про Кінект з цього ресурсу часто виявлялась набагато повнішою, ніж у версії від Microsoft. Ми намагалися з усіх сил, і інколи досягали успіху, а інколи жорстко помилялися. Під усіх цих подій і виникла така фігура-феномен, яка отримала назву Еліпс Пономаренка ®. І фігура, і назва зразу ж стали популярними, і продовжують набирати бали.  
clip_image004
Той самий Еліпс Пономаренка ®


Проте, було дуже весело, постійно виникали комічні ситуації, як в нашій команді, так і у колег з сусідніх команд. Потім в хід пішла гітара, і стало ще цікавіше. Хоча, я розраховував, що гітари буде набагато більше. Схоже, вона заважала комусь працювати, але це точно не мені.
Близько 2-ої години ми нарешті вирішили дослідити кімнату для відпочинку, і зразу ж виявили там чергу на Мортал Комбат на Xbox. До нас черга так і не дійшла, але й не дуже і хотілося :p


Непомітно почало світати. Виявилося, що Молдаванка на світанку з висоти 8-го поверху навіть дуже нічого, набагато симпатичніше, ніж знизу і вночі.


Настрій в команді був песимістичний, і в результаті близько 6-ої ранку ми втратили Женю. Ті, що лишилися, домучилися до 8-ої і також було думали лишити це все. Промаявшись у сумнівах якийсь час, і погравшись у Starcraft II (поки що без Кінекта), все ж таки вирішили лишитися. І тут як поперло! Загалом, в голову почали приходити різні перспективні ідеї, і ми зразу ж почали їх реалізовувати. Зразу ж стало краще і з рівняннями, і з SDK. Провівши декілька таких авральних годин, ми значно наблизилися до цілі ;) , але все ж таки не досягли запланованого.


До речі, непогано розважилися, навчивши Кінект розпізнавати таке відоме англійське слово як Eleven, і ввімкнувши відоме відео з youtube (якщо є люди, які його не бачили, то проглянути його можна тут). Експеримент довів, що пристрій дійсно сприймає не всі спроби і з шотландським акцентом йому дійсно важко впоратися. Подальші експерименти показали, що йому важко впоратися і з іншими акцентами, наприклад, з одеським :). Експеримент привернув увагу оточуючих, тож усі мали змогу підняти настрій після безсонної ночі.  


Нажаль, ми не зайняли перше місце, але були до цього близько, і головне ж все ж таки, не перемога, а участь! До того ж, я вперше в житті виграв приз (чомусь на юзер-групі мені постійно не щастить, it makes me cry ) – Cicklum PowerBall. Також усі ми, як і інші команди, отримали фірмові футболки ДОУ Хакатон (навіть взяли одну на футболку на виріст для Жені, який був відсутній на той момент).


А Мішу, до речі, ми тепер називаємо просто – Великий Вирішувач Рівнянь.


На Хакатоні ми познайомилися з багатьма іншими розробниками, цікавими хлопцями, і сподіваюся будемо підтримувати з ним контакт і надалі. Всі вони люди дуже пристойні, і в них можна багато чому повчитися. До речі, одна з команд виявилася ще ближчими нашими колегами –квартет хлопців вирішував задачу за допомогою WPF, і були дотнетчиками.


Результати виявилися такими. Перше місце посіла команда з прокетом iЖаби, і отримала сертифікат на тайський масаж. Друге місце зайняли проект OpenCV + WebCam, а третє – Qstore. Команди отримали сертифікати на покупки на суму $100 на Амазоні.
Мало не забув, команда WebCam використовувала цікавий комп’ютер з рідким охолодженням. Вони стверджували, що у якості теплоносія використовується відомий продукт фірми «Хортиця» і пропонували усім бажаючим переконатися в цьому. Бажаючих не знайшлося. Ще їх проект був цікавий тим, що на презентації при спробі розпізнати зображення на футболці на грудях у представниці Luxoft програма постійно показувала відомий усім водіям знак «Стоп». Типу натякає.  


P.S. Усі права на бренд «Еліпс Пономаренка» і на відповідне зображення належать мені J  


P.P.S. З твітер трансляцією заходу можна ознайомитися за хештегом #DOUhack. Так вийшло, що найактивнішим в ній виявився я.


P.P.P.S. Інші фото дивися нижче.
 
Зображення0355
Зображення0356
Зображення0357
Зображення0358
Зображення0359
Зображення0360
Зображення0361
Зображення0362
Зображення0363
Зображення0364
Зображення0365
Зображення0367
Зображення0368
Зображення0369
Зображення0370
Зображення0371
Зображення0372
Зображення0374
Зображення0375
Зображення0376
Зображення0377
Зображення0378
Зображення0379
Зображення0380
Зображення0381
Зображення0382
Зображення0383
Зображення0384
Зображення0385

9 комментариев:

  1. я вообще Java программист. А это так, уравнения порешать сходил

    ОтветитьУдалить
  2. Написано супер! Сам как будто побывал на Хакатоне! Большое спасибо!

    ОтветитьУдалить
  3. Ты вообще-то писал на C#

    ОтветитьУдалить
  4. Уравнения, уравнения... Так и не понял, а о каких уравнениях шла речь?

    ОтветитьУдалить
  5. В основном о векторных :)

    ОтветитьУдалить
  6. Не могу найти ни где информацию о том как в итоге оцениваются проекты? Есть какие-то критерии? Можно ли использовать заранее написанный код? 

    ОтветитьУдалить
  7. Оцениваются просто. После презентации все участники Хакатона голосуют. Голосовать можно за каждый понравившийся проект, кроме своего. Лично я кажется голосовал за 4 или 5 проектов. Считают набранный бал. Выиграл тот, у кого баллов больше. Никто не контроллировал, что вы не используете готовый код. Да и зачем? Хочешь читить, так зачем вообще участвовать? Поменять совесть на сертификат на массаж? :)

    ОтветитьУдалить
  8. Вообщем, что бы было интересно. А на счет готового кода, я не имел ввиду читерство, а что-то вроде своих библиотек. 

    ОтветитьУдалить
  9. Именно, чтобы было интересно. И официально про читерство там никто не говорит, и только тебе решать, какой готовый код ты готов использовать. Это ж твой Хакатон, и ты бросаешь вызов себе, а не кому-то другому

    ОтветитьУдалить